Indiferent de tipul de campanie publicitară, trebuie să știți că aceste forme de promovare servesc drept bază pentru un proces de planificare îndelungat, care include selectarea unui public țintă, elaborarea unui mesaj și comunicarea acestuia, astfel încât produsul, serviciul sau ideea promovată să fie percepute de un număr mai mare de consumatori.

Echipa din spatele unei campanii publicitare se ocupă cu stabilirea obiectivelor și se asigură că acestea urmează să fie îndeplinite prin alocarea resurselor necesare, astfel încât strategia de produs să atingă parametrii optimi stabiliți la ședințele anterioare. Acest lucru se realizează numai printr-o comunicare strategică, ținând cont atât de preferințele consumatori, cât și de calitatea produselor sau a serviciilor promovate.

Planificare este, de asemenea, esențială în obținerea unei campanii publicitare de succes. Potrivit unui articol publicat pe themarketing.ro, consumatorul și atitudinea sa față de produs sau serviciu ar trebui să fie pilonul după care întreaga echipă de marketing ar trebui să se ghideze. Prin urmare, cu cât preferințele consumatorilor sunt examinate mai amănunțit, cu atât mai ușor va fi să-i convingi să adopte noi soluții.

Strategia de la baza campaniilor variază de la un client la altul, fiecare desfășurându-și activitățile de publicitate în mod diferit, însă cea mai accesibilă și mai benefică metodă este prin încheierea de parteneriate cu instituții media. În acest fel, difuzarea mesajelor prin diferite canale media va avea un impact mai mare și va ajunge la un număr mai mare de posibili consumatori.

În general, scopul acestor mișcări de marketing este acela de a crește gradul de conștientizare al mărcii și de a stabili o relație de atașament între consumator și brand. O campanie de publicitate trebuie să parcurgă o serie de pași: evaluarea situației existente,  planificarea și programarea obiectivelor publicitare, acționarea și implementarea și evaluarea rezultatelor campaniilor.