La un moment dat in viata, fiecare dintre noi ne-am simtit trist sau abatut, dar aceste stari au trecut de obicei de la sine dupa o perioada scurta de timp. In schimb, depresia este o tulburare de dispozitie care va produce o suferinta greu de definit si care va afecta felul in care persoana in cauza se simte, in care gandeste, precum si felul in care abordeaza activitatile zilnice, precum munca, mancatul sau dormitul.

Aflam de la DoctorMit ca diagnosticul de despresie se poate pune daca simptomele persista pe aproape tot parcursul unei zile, in aproximativ fiecare zi, timp de cel putin doua saptamani.

DoctorMit.ro ne descrie simptomele prin care se poate manifesta depresia, astfel ca acestea sunt diferite de la o persoana la alta. Printre aceste simptome se numara tristetea persistenta, nelinistea sau sentimenul de vid in interior, pesimismul, sentimentele de vinovatie, inutilitate sau neajutorare, pierderea interesului sau a placerii pentru activitatile zilnice sau fata de hobby-uri, energie scazuta, oboseala, dificultati de concentrare, de rememorare sau de a lua decizii, dificultatea de a adormi, de a se trezi dimineata devreme sau dormitul excesiv, modificari de apetit sau de greutate corporala, ganduri legate de moarte, de suicid sau incercari de sinucidere, agitatie sau nervozitate. Pe de alta parte, o persoana poate acuza dureri fizice cum ar fi durerile de cap, crampe, probleme digestive care nu au o cauza fizica precisa si care nu cedeaza la tratamentul medicamentos.

Acum ca am aflat cum se poate manifesta depresia, exista si cateva solutii pentru depresie de la Bogdan Ivanescu care pot fi adoptate de orice persoana printre care:

  • consilierea psihologica care are un rol foarte important in tratarea depresiei, cat si in reducerea riscului de revenire a acestei tulburari;
  • adoptarea unor suplimente alimentare care pot imbunatati starea de spirit;
  • tratarea dereglarilor hormonale deoarece acestea pot favoriza aparitia depresiei si a anxietatii;
  • practicarea unui sport, deoarece exercitiile fizice stimuleaza productia de dopamina si serotonina, care sunt responsabili cu starea de bine, astfel, starile depresive se vor estompa;
  • iesitul in aer liber mai mult timp, pentru ca lumina soarelui favorizeaza relaxarea si stimuleaza eliberarea de endorfine; acesti hormoni reduc durerile si ofera o stare de bine;
  • adoptarea unei diete sanatoase, si asta deoarece, alimentele sanatoase vor oferi organismului vitaminele si mineralele de care organismul are nevoie. Printre alimentele sanatoase se numara cele bogate in Omega 3, cum ar fi tonul, sardinele, somonul, grasimile sanatoase din uleiul de cocos. In schimb, cofeina ar trebui evitata, intrucat aceasta inhiba productia de serotonina;
  • practicarea meditatiei si a rugaciunii;
  • odihna a 8 ore pe noapte, pentru ca starea de bine este direct influentata de somn. Insomniile favorizeaza depresia, insa, si foarte mult somn poate fi daunator.