Am auzit de foarte multe ori intrebari legate de consumul de alcool si mai mult ca sigur ca in acest articol poti afla daca alcoolul ingrasa. De cele mai multe ori, consumul de alcool ne poate afecta metabolismul si astfel ajungem in situatia in care alcoolul ingrasa.

Intrebarea este ce se intampla cu alcoolul cand ajunge in corp sau cu corpul atunci cand bem alcool?

Alcoolul ne ingrasa si poate anula toata munca pe care o ducem la sala de sport, mai ales, ca atunci cand bem, corpul nostru pune procesul digestiv al alimentelor pe locul secundar. Toate sistemele se vor implica sa metabolizeze mai intai alcoolul. Acest lucru se intampla, deoarece, spre deosebire de carbohidrati, proteine si grasimi, corpul uman nu mai are capacitatea de a depozita alcool. Ca urmare, prioritatea este sa elimine alcoolul din organism.

Cu toate acestea, sunt anumite persoane care au probleme cu consumul de alcool si raman normoponderale sau chiar slabesc. Raspunsul este ca alcoolul are rata metabolica mare, mai mare decat in cazul alimentelor.

Alcoolul are rolul de a creste metabolismul si nu ne ingrasa datorita ingredientelor, ci datorita faptului ca ne coboara inhibitiile, ne afecteaza capacitatea de a lua decizii rationale si ne provoaca pofta de mancare.

In categoria bauturilor alcoolice care ingrasa s-ar afla berea si vinul. Asadar, berea ingrasa? Raspunsul este ca, daca, este consumata in cantitati moderate, berea nu ne poate pune in pericol dieta in cazul in care ne dorim sa slabim. Aceasta contine doar ingrediente naturale precum apa, cereale si hamei, astfel ca berea ne poate aduce organismului un aport de minerale, vitamine si antioxidanti esentiali. In cazul in care vom consuma bere in cantitati mari, efectele pot fi nocive pentru organism, astfel ca berea ne poate ingrasa, printre alte efecte nedorite.

Conform doctormit.ro sunt tot felul de informatii care ne deruteaza vis-a-vis de consumul de vin, astfel unii spun ca vinul ingrasa, altii sustin, ca, dimpotriva, vinul ne pune sangele in miscare. Oare care este adevarul?

Regula este ca putem bea din cand in cand un pahar de vin, fara sa ne facem griji daca acesta ne poate afecta silueta. Aportul de calorii al paharelor baute depinde insa de tipul de alcool pe care in bem, astfel ca important este continutul de alcool al bauturii.

Astfel, majoritatea vinurilor rosii au un aport energetic nu foarte ridicat, insa, trebuie sa tinem cont de faptul ca vinul, chiar si in cantitate mica ne va deschide apetitul. De aceea, este ideal sa consumam din cand in cand un pahar de vin dupa ce am servit pranzul sau cina si am servit o masa care s-a bazat pe un continut proteic de origine animala, un preparat de peste sau carne rosie slaba.

Vezi detalii suplimentare direct in urmatorul videoclip DoctorMIT: